torsdag 8 april 2010

Dagens plan

Våra härliga små barn sover helt OK på natten, de somnar runt 9 på kvällen och vaknar vid 4-5 tiden vilket ju får vara klart godkänt. Man kan ju tycka att de efter det skulle vilja somna om lite, typ till 8-9 eller något men nej - det funkar tydligen inte så. De senaste dagarna är det nämligen ögonen uppspärrade och skrattet framme vid 6 på morgonen. Nu när Björn börjat jobba har vi delat upp det så att jag tar nattmatningen och han går upp med barnen ifall de skriker på morgonen eftersom han ändå skall upp vid 7. Stackars Björn har därmed fått gå upp kl 6 och halvdöd sitta och titta på när barnen sparkar sig dödströtta i babygymet. Fanns det sömnpiller för barn eller?

I vilket fall som helst så har första veckan hittills avlöpt väldigt bra. I tisdags hade jag besök av Helena och Johan så där försvann ensamheten den dagen, igår var syssling Lisa på besök mellan nästan kl 12-17 och idag skall jag möta upp Åsa på söder och spana in hur det ser ut på nya Stadsmissionen som har nyöppning idag. Inte för att jag är så mycket för Second Hand men en gammal klasskompis till oss är tydligen inblandad i projektet så det skall bli kul att se.

Imorgon är tanken att jag skall in och luncha med Björn eftersom han senare på kvällen drar iväg på sin Finlandskryssning. Ja jag släppte iväg honom, men det är han värd. Jag är så tacksam för att han är en sån bra kille och pappa som utan att blinka byter blöjor, torkar spyor och går iväg med barn som skriker så jag får sova. Så vill han ägna ett dygn på en båt ihop med sina vänner så skall han så klart få göra det. Hade jag varit honom hade jag låst in mig i hytten och sovit hela resan men det kanske inte funkar så när man är på lagfest...

1 kommentar:

Tom sa...

Är du tacksam för att han byter blöjor på sina barn?
Du får ta ett snack med Rebecka om det där.. ;) så kanske jag också kommer iväg på Finlandskryssning..