onsdag 14 april 2010

Äntligen dags för en frisyr


Jag har tagit steget och bokat en klipptid på lördag. Var inne hos en frisör och frågade igår om hon tyckte att jag skulle vänta med att klippa mig tills det att jag slutat fälla men not so suprisingly så tyckte hon att jag skulle klippa mig omedelbart.Hon sa att det till och med kunde göra så att hårfällningen stannade upp!!

Så nu har jag bokat en tid. Den här gången tänker jag inte säga "jag sparar ut så klipp så lite som möjligt" utan nu skall det faktiskt synas en skillnad. Dock, och det här är j*ligt viktigt: med två härjande barn hemma går det inte att ha någon frisyr som kräver 1 timmas styling varje dag. Jag vill kunna sätta upp det eller åtminstone göra något snabbt och smidigt med det som ändå ser OK ut. Jag tänker typ någon slags lång page, eller har ni andra förslag?

Den enda fördelen jag kan se just nu med att jag tappar hår är att mitt före detta hästrufs kanske äntligen går att forma till en normal frisyr. Innan har håret alltid varit för tjockt och alldeles för bångstyrigt för att ligga så som jag vill att det skall ligga. Man kan stå och föna och platta för att tio minuter senare se ut precis som innan man startade. Även kallat dagens I-lands problem.

3 kommentarer:

Lysande ögonblick! sa...

Tror helt klart på lång page! You will look hot.

Jullan sa...

Ja om man orkar fixa varje dag..

Sandra | Inspirera Mera sa...

Jag skulle också behöva klippa mig.

Svar:
Tack för tipset om tapeten i köket.