fredag 23 april 2010

Alvedonbajs

*Inlägg som endast föräldrar förstår innebörden av*

Polly har feber. Stackars lilla tösen var kokhet när jag plockade upp henne efter det att de sovit lite förmiddag och tempen stod helt plötsligt på 39.4. Nu har jag läst att små barn ofta får rätt hög temperatur men att det kan gå ner lika fort igen. Eftersom hon inte hostar längre och dessutom har piggat på sig efter alvedonen så känns det inte som att vi måste hasta iväg till något sjukhus utan jag tror jag fixar att ha koll på henne här hemma. Vatten och lite våta omslag borde göra susen.

Det jag ville prata om är dock världshistorians äckligaste blöja som jag fick byta innan. Efter att vi tagit tempen så satte det visst lite fart på tarmarna. Tyvärr hade jag redan då hunnit pilla in en alvedon. Den och något annat obestämbart kom ut och luktade... ja jag kan inte ens beskriva men det var första gången som jag känt att nu är spyan nära. Men vad gör man? Man kan ju inte gärna skita i det (hö hö hö) utan det var ju bara att torka av allt fort som fan och sedan försegla blöjan och slänga den i hinken.

Som straff för att B är och jobbar kommer han få slänga bajspåsen.

Inga kommentarer: