torsdag 18 mars 2010

Jag och Steffo

Steffo Törnqvist. Det finns något med den mannen jag inte tål. Han och Stig Malm ligger förträffligt högt upp på min lista över gubbar som inte borde få synas i TV mer än nödvändigt. Steffo - bara namnet? Det fattar ju alla att han inte heter Steffo på riktigt. Han heter säkert Staffan men har insett att det är ett alldeles för alldagligt stagenamn och därför lagt sig till med Steffo istället. Steffo gör inget annat än att provsmaka viner och diskutera cigarrer samt försöka sig på ett skämt eller två som bara dör ut.

Men idag kände jag att jag och Steffo äntligen connectade lite. För er som var uppe eller kanske fortfarande hemma så var det ett punkband från Fagersta idag på Nyhetsmorgon som hette Bruket. Jag hörde inte när de spelade så jag skall inte uttala mig om musiken men vad jag däremot tänker lacka sönder på är intervjun de gjorde. I stolarna sitter två av bandmedlemmarna och skall svara på lite frågor och prata om sitt band. Den ena ser väl normal ut men den andra sitter med solglasögon på sig inomhus och dessutom med en tändsticka i munnen. EN TÄNDSTICKA. Den här tändstickan har han sedan hela intervjun igenom och det enda han gör är att vara sådär brutalt nördig och försöka vara så cool han bara kan vara. Sådär "hö-hö-det-blev-lite-sent-igår-kväll-hö-hö-klia-i-skrevet-och-lukta-under-armen-kul". Jag höll på att skämmas ihjäl. Till och med Björn reagerade på att jag reagerade eftersom jag annars faktiskt är ganska lugn men den här idioten var bara för mycket. Till slut reagerar även Steffo "Har du tänkt att äta upp den där tändstickan?" varpå killen mumlar något genant till svar.

Helt plötsligt är Steffo inte så töntig längre. Någon behöver läxa upp de dära ungdomarna!

Inga kommentarer: