tisdag 30 mars 2010

En god natts sömn

Jag tror det är på väg att vända. Barnen börjar bli friska och slipper vakna av att de är snoriga mitt i natten, därav längre sömnperioder. I natt tex - halv fem!!! Då la vi dem vid typ halv tio, kom själva i säng vid 23 och fick därmed nästan 6h sammanhängande sömn. Eller ja, jag vaknade vid 3 och tyckte det var märkligt att de inte vaknat. Vid halv fyra hörde jag ett pip från Polly och plockade genast upp henne för att vyssja och få henne tyst. Ogjort jobb kan man säga, hon sov som en stock redan innan jag plockade upp henne men det ville inte jag erkänna. Av med sovpåsen och upp med henne i sängen och efter lite pet och puss så pep hon två gånger till. Sen sov hon också till halv fem. Då bestämde jag att barnen nog var hungriga ändå och gick och värmde mat.

Nu är klockan halv 8 och de är vakna igen. Jag är konstigt nog ganska trött trots den långa sömnen i natt.

Inga kommentarer: