torsdag 17 december 2009

Var 3e timma...

Alltså.. man hinner ju inte ett skit. Mer än att hala fram tuttarna då. Var 3e timma under dagen skall de små änglarna ha mat - var 4e timma på natten så att vi får en liten chans att sova. Men på något sätt funkar det rätt bra ändå. Med tanke på att det är totalt snökaos ute så är det rätt OK att gå runt och småfisa inomhus.

Igår var vi dock tvugna att trotsa vädret och bege oss på återkontroll till SÖS. De sysslar tydligen inte med hembesök längre vilket iofs är ganska skönt då vårt hem är rätt långt ifrån barnsäkert just nu. (Anmäl oss inte till SOC) I vilket fall som helst så har vi varit lite oroliga för Polly för det känns inte riktigt som att hon äter så mycket som hon borde. Hon ammar i typ 5 min på sin höjd och sen somnar hon, efter det får Björn köra "Bad Cop" och försöka få i henne ersättningen. Ibland är det som att hon bara hamnar i koma rakt av. Naturligtvis så blir man lite orolig men på kontrollen visade det sig att hon hade ökat typ 150gr på 2 dagar vilket var absolut godkänt. Lilla pojken hade ökat också så det var jätteskönt att höra. Vi får helt enkelt köra på vår taktik att pressa i dem mat tills det att de börjar få upp en naturlig hunger av sig själva. Får ju tänka på att de är små minibebbar som säkert hade utvecklat fler hjärnceller om de fått stanna kvar i magen lite längre.

Andra saker vi har kommit på att vi måste vara lite mer noggranna med att kolla oss i spegeln innan vi går ut. Man är så inne i det här med bebisarna att jag höll på att skicka iväg Björn med värsta Stig-Helmer frisyren idag. Inte OK. Inte heller OK att gå ut med spyfläckar och sånt på kläderna. Igår var till exempel första dagen på typ 2 veckor som jag sminkade mig. Det kändes fint att faktiskt se att jag hade ögonbryn igen!

2 kommentarer:

Fia sa...

Jamen snacka om att man är yr när man har en bebbe, du måste ju ha dubbelt motstånd! Själv brukar jag glömma stänga om tuttarna när jag har ammat, ser ju också lite smådumt ut kan jag säga. =)

Jullan sa...

Haha ja lämna för guds skull inte huset så!!