tisdag 22 december 2009

Det lackar mot jul

Eller det är vad vi tror i alla fall. Jag och Björn är rätt veckovilda just nu och har inte så bra koll på vilken dag det är och framför allt inte datum. Men tydligen är det julafton ganska snart. Det blir nog kul. Vi har inte köpt några julklappar till varandra och har sagt att vi inte skall byta heller. Nu kommer säkert Björn köpa något ändå och så står jag där och ser dum ut men hur lätt är det att komma ifrån just nu? Jag funderar på att måla en teckning åt honom och signera med Polly och Dino, då kommer han tro att han har fått underbarn eftersom jag målar så fantastiskt snyggt.

Julhelgen spenderas i alla fall här uppe i Stockholm. Vi känner oss inte riktigt mogna för att åka till varken Jönköping eller Gotland just nu så istället får folket komma till oss. Julafton är vi utbjudna till Björns kusiner på lite jullunch, juldagen till Björns andra kusiner för middag, annandagen kommer min lilla härliga familj upp inklusive Jonas, Sassa, Noel och Mille - samt Saga, icke att förglömma. Det skall bli mysigt att få ha dem här uppe lite. Någon gång mellan julen och nyår så kommer eventuellt Björns mamma upp tillsammans med två brorsbarn som vill titta på våra små underverk. Med andra ord rätt busy!

Inga kommentarer: