onsdag 30 december 2009

00- talet går mot sitt slut

Världens bästa Louise fångade 2000-talet väldigt bra på sin blogg så jag tänkte vara lite sniken och köra något liknande här. Björn sover och så gör Polly och Dino med - äntligen lite kvalitetstid framför datorn för mig.

Vad har jag hunnit med på tio år då?

Skola/Jobb/Karriär:
Jo jag gick ut gymnasiet och var arbetslös i 3 månader. Det var de absolut mest tråkiga och ledsamma månaderna i hela mitt liv. Läs inte Samhällslinjen - det ger inte ett skit ändå. Gör något du tycker är kul istället.

Att vara arbetslös suger verkligen getpung och mina dagliga intressen bestod av att promenera hem till mamma och pappa för att läsa JP och se ifall det kommit in några nya jobb. Sökte sammanlagt ett jobb och fick det. Hängde på Ekholms Färgcenter i 3 år vilket var en riktigt trevlig tid om jag minns rätt. Tror faktiskt aldrig jag kände "nä jag vill inte gå till jobbet" när jag jobbade där vilket får räknas som positivt. Tog mod till mig och flyttade till Växjö där jag började plugga vad jag tyckte lät intressant i beskrivningen. Det hade säkert kunnat vara ännu roligare om inte Växjö Universitet sett lite annorlunda på utbildningen som de döpt till "Inredning och Butikskommunikation". Enligt dem fick 95% jobb efter - men exakt inom vad var tydligen inte så viktigt. Tydligen skulle man vara nöjd om man fick stå i kassan på Lindex och larma varor trots att man läst till något helt annat. Ungefär som en vetrinär skulle vara nöjd med att få en påse med brödsmulor och mata fåglar i Stadsparken. Funderade på att hoppa av efter 1½ år men då utbildningen bara var 2 år kändes det lite dumt. Kom hem till Jönnet igen och bodde där i ungefär ett halvår innan jag flyttade upp till Stockholm och här har jag varit sen dess.

Vänner/Party/Resor
Hänger fortfarande med världens bästa brudgäng. Det är ändå rätt fantastiskt att vi är typ 8-9st som hänger ihop och har rätt tight kontakt med varandra fortfarande. Detta är personer som jag älskar över allt annat och som jag vet att jag kan prata med precis när som helst och ändå känna att allt känns som vanligt. Jag hoppas att vi alla kommer sitta på något ålderdomshem ihop och dreggla när vi blir äldre!

Med några i världens bästa brudgäng åkte jag till Cypern, närmare bestämt Ayia Napa. Note to self - släpp INTE iväg dina barn på charter. Jag har varit en sväng i USA. Jag har varit i Thailand. Jag har gjort Mallorca 2 gånger, Rhodos och lite allt annat möjligt. Får jag välja så blir nästa resemål Vietnam men det kanske inte är det mest lämpliga med småbarn.

Och visst har vi haft ett par riktigt bra fester också...

Kärlek
Ja vad ska man säga. Efter att ha tillbringat de första 5-6 åren i vad jag nu i efterhand inser var ett ganska destruktivt förhållande där jag uppenbarligen inte var den enda tjejen så har jag nu hittat världens bästa Björn. Efter att ha känt honom i 2 månader litade jag mer på honom än på mitt ex som jag då varit tillsammans med halva mitt vuxna liv. Med Björn känner man att man ALLTID är prio 1 och framför allt så visade han mig att alla killar faktiskt inte är svin och att det finns ett fåtal där ute (Läs Björn, pappa och Jonas -fast de sista två visste jag ju redan) som är riktiga guldklimpar.

Så ja, som jag skrev tidigare så har vi inom loppet av 2 år tillsammans hunnit med både det ena och det andra och det känns helt fantastiskt!

Jag ser fram emot nästkommande 10 år för att se hur vi löser det här med att uppfostra våra barn, vart vi kommer bo, om vi får tid att gifta oss och framför allt - kommer vi att kunna ta en "vuxensemester" och komma iväg till New York?

Inga kommentarer: