torsdag 26 november 2009

Tappade intresset

Jag hade verkligen planer på att baka muffins idag. Köpte söta små formar på Åhlens och skulle bara stanna till på Konsum och köpa sån där Shake n' Bake historia - men då är den slut!!

Nu har jag googlat lite och det verkar ju som att man behöver precis hur mycket ingridienser som helst för att kunna baka ihop en ynka liten chokladmuffins. Vi har mjöl hemma. Och socker. Sen tar liksom basvarorna slut. Vem har en massa bakpulver stående hemma?

Nu tappade jag lusten helt.

2 kommentarer:

Annikasan sa...

Vet du, jag har faktiskt en massa bakpulver hemma. Eller, nu har jag gett bort lite, men jag flera burkar innan. Sjukt, I know.

Anledningen - jag tänkte som du, de få gånger man skulle baka, att bakpulver måste jag köpa, det har jag inte hemma. Plötsligt hade jag därför en massa hemma. :-)

Jullan sa...

Idag är dagen då jag kanske eventuellt och förmodligen kan tänka mig att gå och köpa lite bakpulver för att baka. Har dock inte helt bestämt mig än.