onsdag 11 november 2009

Igår var en bra dag

Var sjukt produktiv på jobbet igår, fick en massa saker gjorda som kändes viktiga så nu hoppas jag att jag ligger i fas med resten av veckan. Dagens to-do blir att försöka bli klar med så mycket som möjligt av all PR så jag kan släppa det sen. Känns lite konstigt och skrämmande att lämna jobbet, man får ju naturligtvis en tankeställare i form av: " Va fan händer om min ersättare är tusen gånger bättre än mig och vad händer om allt kommer skötas så himla mycket bättre när jag är borta?". I det läget är det ju naturligtvis skönt att vi lever och arbetar i Sverige där man liksom inte kan bli sparkad hur som helst, men ändå.

Det leder mig ju in på det här med föräldrarledigheten. Det är ju så himla svårt att försöka uppskatta och veta hur länge och hur mycket man vill vara ledig. Orkar man börja jobba heltid direkt efter att man varit hemma eller är det bättre att mjukstarta? Jag har lite funderingar på att försöka läsa någon kvällskurs eller distanskurs i PR och komma tillbaka fullt uppdaterad men det kanske är att ta sig vatten över huvudet också? Eller skall man kanske bara vara glad om man ens orkar hålla upp ögonen?

Jag väntar lite med att bestämma det här helt enkelt.

Inga kommentarer: