onsdag 14 oktober 2009

Storblödande ögonbryn

Innan sommaren fick jag något slags utslag/finne/sår/födelsemärke precis ovanför ögonbrynet. Tänkte inte så mycket mer på det utan försökte väl operera lite då och då men det kom liksom aldrig ut något var eller sånt. Däremot så började det blöda lite då och då. Och jisses vad det blödde. Nu har jag alltså haft det här lite väl länge och från tid till tid så råkar jag nudda det (har lagt av med att försöka klämma ut något) och då börjar det pissa blod igen. Igår sprutade det verkligen blod, alltså det pulserade ut ur en stråle från såret. Sådär som det gör på film. Och sen håller det på i ca 20 min innan det slutar. Det är liksom inte läge att sätta på ett plåster direkt, det blöder igenom på ungefär 1 minut. Idag hände samma sak på jobbet igen. Kul att stå och trycka inne på toaletten i en halvtimma och sen behöva städa upp något som ser ut som Motorsågsmassakern.

Jag har beställt tid hos vårdcentralen så de skall kolla på det men hon trodde de skulle få skicka iväg mig direkt till någon hudläkare. Vad är det jag åkt på? Och äckliga historier om cancer och annat undanbedes väldigt bestämt!

Inga kommentarer: