måndag 5 oktober 2009

Besök på bibblan


Det var ju ett tag sedan man satte sin fot på ett bibliotek i syftet att inte behöva råplugga eller leta efter skittorr kurslitteratur. Nu var jag där helt för min egna skull vilket kändes betydligt roligare..

Fick med mig följande böcker hem:

- Kejsarsnitt
En bok om kejsarsnitt. Jag behöver verkligen läsa på om det här känner jag eftersom jag har någon slags glorifierad bild av det här med kejsarsnitt. Det finns ju en rätt stor chans/risk att det är hur det kommer att gå till för oss så då kanske man skall ta och åtminstone engagera sig lite i det. Jag hoppas på att boken ger en rättvis bild av det så att det inte blir en enda stor "De som föder med kejsarsnitt är folk som bara är rädda för att bajsa på sig offentligt och vill kunna planera så att de kan gå och fika efteråt"...

- Par i barn
En bok om tvillingar, från graviditet till tonåring. Verkar rätt torr men det var den enda tvillingboken som fanns. Dessutom har jag ju Björn som ett levande exempel på att man måste vara väldigt försiktig med hur man uppfostrar såna där. Hö hö hö..

- Värsta pappan
En bok jag lånade till Björn. Och det är nog inte Värsta Pappan som i sämsta utan mer typ Coola pappan. På baksidan finns följande text:
"Om du inte hinner läsa hela boken innan taxin ilar mot BB, så följer här tips på fem saker som du INTE ska säga under förlossningen;
  1. Ta det lugnt, det gör ännu ondare på slutet när barnet skall ut
  2. Kan du stå och luta dig mot sängen istället, jag har fått lite ont i ryggen av att bära väskorna
  3. Gör det ont?
  4. Hör du vad de skriker från de andra rummen?
  5. Sluta sjåpa dig, min farmor födde 14 barn..
Skall bli intressant att se ifall den går hem hos herr Runfeldt.

För övrigt luktar böckerna väldigt mycket fisk...

3 kommentarer:

Fia sa...

Jamen är det inte konstigt och lite smått obehagligt att alla böcker från Bibblan luktar så märkligt?

Har du läste Ann Söderlund och Hanna Widells bok "På smällen från A till Bebis"? Om inte så kan jag verkligen rekomendera den, den är både faktaspäckad oc jävligt rolig. (Daah, skriven av en av Sveriges skönaste människor ju!)
Jag har den som pocket här, skickar gärna upp den om du vill låna. Den luktar inte fisk.

Jullan sa...

Kan det vara någon biblotikarie som snuskar sig med böckerna?

Fick faktiskt precis den boken uppskickad av min vän Louise, klart läsvärd. Jag har nu överlämnat exemplaret till Böna så han kan få lite info om läget också.

Jullan sa...

tusen tack ändå förstås!!