tisdag 13 oktober 2009

Barn feta av frukt?

Har börjat en hälsosam sak varje morgon med att starta med ett x antal järntabletter, blutsaft och en fruktsallad. Eftersom C-vitamin tydligen skall vara bra för att fånga upp järn så tänkte jag att det här måste vara det ultimata sättet att få i sig allt och dessutom vara lite nyttig med frukt. Men sen läste jag och fick höra av någon (glömt bort vem) att bebbarna i magen inte kan skilja på vanligt socker och fruktsocker och att för mycket frukt gör dem jättestora? Naturligtvis vill jag att båda två skall vara så stora och väl förberedda som möjligt när de kommer ut men eftersom det är just två så får det ju liksom inte plats två stycken 4kg klumpar direkt.

Skall jag sluta häva i mig all frukt eller är det bara om man äter obscena mängder som detta kan inträffa? Jag snittar ju ca 7-9 frukter per dag med det jag äter på jobbet också. Kanske lite i värsta laget.

För övrigt verkar inte frukt hjälpa ett jävla skit mot förkylning så det kan vi ju avskriva direkt.

Inga kommentarer: