måndag 21 september 2009

Samhällsparasit

Var hos barnmorskarn och läkaren idag. Jag är numera sjukskriven på 25% och skall alltså följdaktligen bara jobba 75%. Med andra ord skall jag äntligen få använda mig av skattepengarna jag har betalt sen jag började jobba när jag var 14 år. Tanken är väl att jag skall kunna jobba 2h mindre varje dag vilket vore hemskt skönt. Jag märker att jag blivit tröttare och det är lite svårt att fokusera i 8h. Sen visade det sig att det onda jag haft i min svanskota visst var foglossning. Läkaren undrade varför jag inte sagt något om det men hur skulle jag veta att det var foglossning? Det är ju inte så att man varit gravid 10 ggr förut.

Nu gäller det bara att sätta sig in lite i de där reglerna som gäller, vad man får ut, vad jag måste säga till och så vidare. Eller så hoppas jag på att det är något som Åsa på jobbet löser. Ja så gör vi.

Inga kommentarer: