onsdag 2 september 2009

Förlåt Soffa

Vi ska på bröllop i helgen i Jönköping. Det är dags för Sofhia och Patrik att efter 7, eller kanske 8 år, äntligen ta och gifta sig. Det finns inget par (förutom mig och Böna då) som passar bättre ihop. De har precis samma härliga humor där skämt om att den ena har breda höfter och att den andra ser ut som ett kalhygge är vardagsmat. Jag ser verkligen fram emot lördag och jag är så glad för deras skull.

Nu till lite mer egoistiska tankar. Jag har hittat klänning - check. Jag har skor - ej ingågna men ändå check. Jag har en liten jacka att ha på mig ifall det inte är 25 grader varmt - check. Jag har köpt ny mascara som vid närmare eftertanke INTE är vattenfast - uncheck. Vad jag dock inte har är en frisyr. Jag har ett skatbo om det räknas? Mitt hår är så förbannat tråkigt just nu och sen turren under oss klippte mig och sa att jag inte alls passar i långt hår så har det mest varit uppsatt på sista tiden. Jag har bara lust för att gå och sätta i en massa extensions för typ 4000:- och göra en fantastisk fläta men tyvärr räcker det inte till mycket mer än en liten råttsvans just nu.

Så jag vill redan nu be om ursäkt till Sofhia och Patrik för min frisyr. Men jag hoppas jag blir insläppt i kyrkan ändå.

Inga kommentarer: