fredag 4 september 2009

Early bird

Idag var jag uppe vid halv sju och inne på jobbet strax innan klockan 8. Jag trodde jag skulle få vandra omkring i ett helt öde Stockholm och sitta på tomma vagnar tillsammans med fyllon som åkt en vända tur och retur Skarpnäck-HässelbyStrand. Nu visade det sig dock att folk tydligen faktiskt börjar jobba vid den här tiden jämt och att jag inte var det minsta ensam på tunnelbanan. Snarar tvärtom.

Anledningen till min tidiga ankomst är flera;

a) Jag skall sitta med i ett viktigt kundmöte idag med en jättestor internationell kund. Det kan bli intressant. Vi hade ett snabbt möte igår men då lagen om all jävlighet gjorde att vi från Stockholmskontoret inte kunde logga in på konferenstelefonen så blev de utlovade 30 minuterna bara typ 10. Dock ville de prata med oss igen så vid 9.30 idag smäller det. Jag skall nog mest sitta tyst och försöka lära mig vad man säger i såna här sammanhang.

b) Vi åker hem till Jönköping ikväll. Bilen är bokad och om allt går som planerat tänkte vi försöka lämna vid 18 tiden. Tyvärr har jag inte ens börjat packa men hann ändå skriva ihop en liten lista så jag inte glömmer en massa viktiga saker. Typ nagellack. Det är ju ändå inhandlat på den exklusiva affären HM och det kanske inte finns i Jönnet längre?

Nä time för att förbereda!

Ha en trevlig helg allihopa. Och hej till de som kanske snubblade in från KB:s hemsida, dvs Björns fotbollsklubb. En trevlig kille vid namn Emil skriver en rätt kul blogg där, gå in och kika. Med andra ord betyder det att jag inte längre kan framställa Björn som en toffel utan måste börja få det att låta som att han bestämmer hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med mötet och ha en riktig bra helg =)

/D

Unknown sa...

En helg i jönnet, då måste du ju gå på torget o flanera o tita o tycka o känna bland al knallarna..