söndag 27 september 2009

Celebert besök

Ja så stod hon då utanför vår dörr i fredags (efter lite eskorthjälp från min sida)- lilla Cilla som var uppe i storstaden för att springa Lidingöloppet. Hon har fått för sig någon idiotisk idé att hon skall köra klassikern och då ingår det att plåga sig runt 1mil på Lidingö. Vi har i alla fall haft det hur trevligt som helst, bara myst och tagit det rätt lugnt. Igår vandrade vi runt på Södermalm i typ 6h vilket tyvärr gjorde att Cilla nästan fick lite träningsvärk vilket kanske inte är den bästa uppladdningen inför ett lopp..

Idag åkte jag och Björn in till stan för att handla lite småsaker som behövdes och tog sedan helt spontant och checkade in på "Flickan som lekte med elden". Supermysigt att gå på bio mitt på dagen! Filmen var helt OK men jag hade blivit mycket förvirrad om jag inte läst böckerna tror jag. Det är så himla mycket namn och handlingen hoppar rätt tvärt fram och tillbaka så hade jag inte vetat vad som skulle hända eller haft koll på personerna så hade jag inte fattat något alls. Som TUR var så vart ljudet bra och dialogerna helt okej, sitter nämligen och tittar på TV4s fiasko serie från Gotland där alla bara mimar. Katastrof!

Ser fram emot morgondagen på jobbet då jag jobbar mellan 8-15. Jag har inte slutat vid den tiden sen jag gick i skolan tror jag. Sweet!

Inga kommentarer: