måndag 29 juni 2009

Trodde aldrig jag skulle säga det här....

...men det är nästan för varmt ute just nu. Åtminstone för att sitta inne på ett kontor eller ligger i en park som vi lyckades med igår. Jag trodde på allvar att jag skulle rinna bort av svett. De få få få ljumma vindarna som kom tog genast buskarna hand om så det som kom vidare till oss liknade mest en avslagen fis. Men man kanske inte skall klaga – kan inte riktigt komma ihåg när vi hade så här varmt sist i Sverige? Man kan ju också tro att eftersom vi var utomlands för typ 3-4 veckor sedan att risken för att bränna sig är obefintlig. Det är den inte kan jag hälsa.

I fredags hade vi lite härlig BBQ med jobbet på Djurgården, vilket var välbehövligt. Alla har jobbat som tusan den senaste tiden så det var på tiden att de fick komma ut och sluta lite tidigare. Vi grillade på kassa engångsgrillar och ägnade oss åt att spela KUBB, vilket tydligen var ett ganska töntigt spel enligt mina utländska kollegor. Dessutom kom det förbi ett gäng turister från Paris och spöade skiten ur oss i en match så då blev det ännu mer avslaget.

I lördags var det dags för Björn att spela fotbollsmatch vilket jag också släpade mig ner för att kolla på. När matchen hade pågått i ungefär 2 min ser jag Björn ta sats från 25 meter och ful-kapa en kille bakifrån som sedan fick bli avburen som en stackars flicka från planen. Björn fick ett mycket välförtjänt gult kort för denna händelse. Det var väl också ungefär det mest spännande som hände i den matchen. Efter det drog vi ut till Tyresö för att fira kusin-Micke. Mycket trevlig och lite grill tackar man ju aldrig nej till.

I söndags var vi ute hos Viktor och Sandra i deras fantastiska hus på Värmdö. Riktig lyx att ha en egen strand att kunna gå ner och bada på. Inte för att jag skulle bada men ändå. Här uppe ligger folk packade som sillar i varje park eller tillstymmelse till vattenpöl. De badstränder som finns krävs det helst bil för att ta sig till och när vi passerade Grisslinge (utåt Värmdö) igår så var det såååå mycket bilar att jag höll på att få klaustrofobi av att bara titta på dem. Det är i dessa stunder man önskar att man bodde i Jönnet, tacka vare vet jag Vätterstranden, Axamo, Västersjön, Åsasjön, Rocksjön etc – allt på nära och behändigt avstånd.

Inga kommentarer: