måndag 22 juni 2009

Midsommar avklarad

Japp då var den här helgen avklarad också. Det går väldigt fort ibland måste jag säga men det har varit skönt att hinna vara hemma och hänga lite.

Vi åkte i torsdags efter jobbet vilket var ungefär precis vad alla andra gjorde också. Följdaktligen tog det ca 1h att ta sig till Södertälje men efter det rullade det på rätt bra. Även om Björn tyckte att bilen var otroligt seg att köra. Vi hade turen att kunna bo hos Jonas och Sassa så fredagsmorgonen kunde vi riktigt sova ut på eftersom de skulle upp och iväg till Ullared bustidigt samt att det lilla busfröet Noel sov hos mamma och pappa. Tyvärr blev det inte så jättelugnt ändå eftersom vi inte hade hunnit och handla något till midsommarfesten som gick av stapeln senare på dagen, men en liten skogspromenad med Saga hann vi i alla fall med.

Festen hölls i Sofias och Daniels nya hus ute i Bankeryd. Superfint hus som jag tror de kommer få ordning på riktigt bra. På plats var vi 15 personer vilket var precis lagom mycket. Vädret började sådär med en riktigt störtskur men efter ett tag ordnade det upp sig så vi kunde gå ut och spela den årliga matchen i brännboll. Som vanligt vann tjejerna även denna gång – märkligt att det alltid är så? Festen höll sedan ett bra tempo med ca 10 snapsvisor avklarade på 4 min. Det bästa var de snapsvisorna som ingen kunde melodin på, de fick istället bli rappande framförda. Efter att ha hållt igång från klockan 13 så var de flesta rätt möra och trötta när festen bröt upp vid 02 tiden. Jag och Björn var i säng runt 03 igen hemma hos Jonas och Sassa.

I övrigt har vi hunnit hänga och gosa extra mycket med Noel, hängt med mormor, hängt lite på Piren, haft det obligatoriska besöket på Twin och gått härliga promenader med Saga. Resan hem var rätt otäck på sina ställen då det fullkomligt ÖSREGNADE under vissa perioder. Björn tuffade på i typ 100km/h ändå medan jag tyckte att vi kanske skulle sänka farten till typ 40 som alla andra.. men icke. Nu krockade vi ju inte som tur var men man vet ju aldrig. (Avdelningen jag börjar bli gammal...)

Tillbaka på jobbet idag med en del att göra, naturligtvis är det nästan klarblå himmel och sol ute med. Skall ut och sätta mig i solen en sväng tror jag.

Hoppas ni hade en trevlig midsommar själva!

Inga kommentarer: