onsdag 27 maj 2009

Glory days

Ser att min gamla vän Louise har börjat blogga, verkligen värt ett besök eftersom hon skriver otroligt bra och träffsäkert. Jag kan riktigt se Louise framför mig lacka ur på bilförarna totalt som försökte köra över de små stackars luddiga ankbebisarna.

Detta får mig att tänka på tider när vi hängde jämt i 7-9an. Jag hade flyttat in till stan och vår största tid spenderades i Idrottshallen. Och VIP video. Och Evergreen. Och något biljardställe. Detta var på Champion och Adidas byxornas tid, tiden när vintrarna fortfarande var iskalla och en pizza på Evergreen kostade 42:-. Vi bokstavligen gick gata upp och ner i våra lager på lager principer för att leta reda på killgänget vi hängde med just då. Ja det kan tyckas vara lite efterhängset men det var så man jobbade på den tiden. Livet då gick mest ut på att gå i skolan, träna handboll på kvällarna, gå runt på stan och hänga på Dalviksdiscon samt titta på Gangstas Paradise eller något.

Vid närmare eftertanke är jag rätt glad att jag gått vidare från den perioden..

1 kommentar:

Tina sa...

Va vad menar du?? Festerna hemma hos dig var ju klockrena ;) En viss G som slog sönder väggar & fösökte gömma med tavlorna! Vilka tider... Du med Robyn frilla & adidas byxor, vi lite mesigare i hästsvans...