måndag 9 mars 2009

Lovely reunion i Linkan

Otroligt trevlig helg i Linkan är nu avklarad. Vi åkte redan på fredagen för att först stanna till på Vingåker Outlet. Därinne fick jag sedan ett litet klädspader eftersom jag inte tyckte att det fanns ett skit att köpa medan Björn (som vanligt) hittade rätt mycket. Eller i ärlighetens namn så köpte han ju faktiskt bara några kalsonger och ett par linnen men ändå.. Jag vet inte vad det är men jag tror att jag inbillar mig att jag skall hitta hur mycket som helst och sen blir jag bara besviken för jag tycker att allt som skulle kunna vara OK är alldeles för dyrt. Liksom, vem vill köpa ett par jeans som sitter sådär för 600:- när jag kan gå till HM och köpa ett par som sitter bra för 300:-? Nä precis. Med andra ord tjurade jag ihop och bestämde att vi skulle åka vidare.

Kom fram till Linkan och gick en sväng på stan innan vi mötte upp halva gänget bestående av Löwet&Tobbe, Soffa&Patrik samt Cilla som dök upp lite senare. Det som bara skulle vara "ett glas vin" eskalerade och blev en bra utekväll som avslutades på Kebabkungen eller vad det hette. Som vanligt hade de inte kebabsås.

På lördagen mötte vi först upp hela gänget då även Börsbo&Kvarna, Tom&Berra joinade med lilla Leon och Frida kom från Västerås med sin lilla bebbe i magen innan vi gick för att bowla. Björn skötte sig alldeles exemplariskt och höll sig inte bara lugn, han tjurade inte ihop en enda gång och var dessutom bäst av hela gänget med en serie på typ 180. Tyvärr var vi inte i samma lag och sen glömde vi bort att ha en prisutdelning..

Kvällen avnjöts sedan på en restaurang som hette Riva som låg vägg i vägg med Harrys. Jättebra mat och mycket folk, dock var ju kvalitén på folket som droppade in från Harrys sådär.. Jisses säger jag bara. Tjejerna tävlade i att se fnaskiga ut och killarna var odrägligt fulla eller fula. Eller både och. Bakom oss satt tex en man i 45 års åldern i kostym som helt plötsligt bara trillar av stolen för att han är så full. Jag såg en kille bli utsläpad, och då menar jag verkligen utsläpad av vakterna vid typ halv ett. I vilket fall som helst blev det en liten tidigare utgång eftersom jag lyckats med att hosta till mig en gigantisk huvudvärk. Jag har liksom någon rethosta som vägrar ge med sig och efter att ha hostat non-stop i 3 dagar blev det för mycket.

Söndagen blev lugn med hotellfrulle för mig och Björn, fika med gänget och sedan lunch med mamma och pappa som tog en snabbis till Linköping för att hinna träffa oss. Mycket uppskattat!

På vägen hem gjorde jag och Björn världens bästa upptäckt; Nyköpingsbro eller vad det heter har världens största utförsäljning av lösgodis. Hur mycket som helst, hur billigt som helst och hur färskt som helst - missa inte det!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Julia!!
Jag läser inne hos dig ibland ska du vet.
Gud vilket härligt tjej gäng ni har, fasiken inte lätt att hålla ihop en grupp så där i många år. Ta han d om varandra =O) Riktiga vänner växer inte på träd.
Kram på dig / Johanna F

Jullan sa...

Hej Johanna!

Va kul att höra ifrån dig, hoppas allt är bra med dig och familjen?

Ja det är faktiskt en bedrift att vi lyckats hålla ihop i mer än 10 år nu. Himla skönt att ha såna gamla vänner som man vet att man alltid kan lita på och ringa ifall det är något!

Anonym sa...

"Tjejerna tävlade i att se fnaskiga ut och killarna var odrägligt fulla eller fula. Eller både och."

skönt att allt är sig likt hemma i SV!

=)

/dahuang

Jullan sa...

Haha ja du missar inte mycket, hur beter sig folk i Taipei? Bara fula eller bara fulla? Eller inget av det?