måndag 2 mars 2009

High-life på Heleneborgsgatan

Igår förmiddag satt jag och Björn och kollade på någon Lets Dance repris och försökte komma på vad vi ville göra av dagen. Plötsligt hör vi ett motorljud som mest påminner om en bil som försöker ta sig upp i en snorhal backe med sommardäck. Vi tänker inte så mycket mer på det men efter en minut börjar vi undra exakt vad de håller på med utanför. Det är ju ändå sandat och saltat liksom. Tittar ut och ser en turre som skall försöka parkera sin superflashiga BMW i en mini-parkeringsficka. Han hänger på frikopplingen och motorn är säkert uppe på runt 7000 varv. Det börjar osa lite om bilen och det luktar dessutom riktigt bränt efter ett tag. Det hade väl varit OK eftersom det bara drabbade hans egen bil men nu slutar ju inte historian där. Man kan väl säga att ungefär samma taktik man har när man åker radiobilarna dvs krocka med så mycket som möjligt var något gubben hade anammat. Han var i både fram och bak på bilarna jämte ett par gånger men gav till slut upp och ställde bilen halvt inbackad och gick.

Efter ca 10 min tittar jag ut igen och då står det fyra poliser utanför och tittar på bilen och skadorna på bilarna framför. Nu blev det fart på mig eftersom jag gärna ville ta en titt närmare på detta så helt plötsligt fick jag med Björn ut på en promenad. Dock kom vi inte längre än till utanför dörren för sen var jag tvungen att stå och titta på vad som hände. De fick tag i gubben som parkerade, tvingade honom att blåsa och stod sedan och snackade med honom. Någon annan kille, förmodligen han som ringt polisen, var framme och snackade med poliserna men jag kände ju så gärna att jag faktiskt ville vara delaktig i den här polisutredningen eftersom jag faktiskt var vittne. Björn var inte riktigt lika intresserad av detta men efter typ 20 min tog jag mod till mig och gick fram till poliserna och sa att jag sett att han backade in i bilarna. Bra, sa de och sen hände det inget mer?!? Va fan jag trodde jag skulle bli kallad till förhör och rättegång och annat men icke. Nu var det väl kanske rätt lätt att avgöra att det var han som gjort fel eftersom hans silvriga BMW hade färg av både bilen bakom och framför på sig, men ändå.

Jag blev lite besviken.

Inga kommentarer: