fredag 27 mars 2009

Härligt vårväder

Idag på morgonen sken solen, kanon tänkte jag och plockade fram min vårjacka. Min kära svarta skinnjacka! Tyvärr kom jag inte på förrän jag var nere i vid tunnelbanan att jag hade matchat min skinnjacka med mina skinnbyxor och såg ut som första klassens lebbo-butch.. Men jag var glatt nöjd och traskade vidare ändå. På lunchen var jag och Björn och skrev på kontraktet för lägenheten så nu är den officiellt vår, eller när vi betalat handpenningen ialfl. Då hade vädret slagit om till härligt blåsigt och faktiskt ganska kallt. Lilla Böna hade dock envisats med att gå till jobbet i endast kavaj och frös säkert ganska mycket även om han inte vågade erkänna detta. Vid 17 tiden börjar det verkligen toksnöa, inte lite sådär fint flingfall utan riktigt toksnöa. Nu vid 21 tiden när jag kom hem efter att ha spelat Rockband på jobbet så regnar det typ istället...

Varför kan vi inte bara få lite varmt väder, och varför i h-e tackade jag och Björn nej till att följa med hela family Nero till Kanarieöarna???

Inga kommentarer: