torsdag 5 februari 2009

Nä nu får det vara nog!

Nu är det senilsnöre som gäller på både mig och Björn. Men mest Björn. Idag lyckades han med bedriften att glömma sitt SL kort samt få med sig MINA nycklar till jobbet. När jag skulle gå strax efter 8 på morgonen så hittar jag följdaktligen inte mina. Blir skitnervös och börjar stirra om att någon varit inne och plockat dem (eftersom B har tappat sin hemnyckel någonstans - och JA vi ska byta ut låset) men ringer sedan min käre sambo för att höra om han kanske möjligtvis har sett dem. Och det har han ju - i sin egna ficka. Får hetsa upp till hans jobb där hans snälla arbetskamrat Linn kommer och lämnar nycklarna till mig eftersom Björn sitter i möte.

Resten av morgonen går från min sida ut på att spela lite martyr och gnälla på att jag fick gå till Björns jobb och inte han till mitt - trots att det var han som orsakat allt.

Nu skall jag iafl försöka fixa något hemma som gör att vi omöjligtvis kan slarva bort saker. Typ en sån där metalldetektor som folk går och letar saker med på stranden, eller kanske bygga något form av alarmsystem som börjar tjuta ifall man går utanför lägenheten med antingen för lite eller för mycket nycklar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det går inte, man slarvar bort dom ändå...

Jullan sa...

Ja jag vågar knappt skriva om att jag lyckades med att glömma alla korten hemma idag - lagom till att jag kom fram till tunnelbanan och fick vända igen.