torsdag 19 februari 2009

Dagens goda gärning

Ringde från något konstigt 019 nummer till min mobil nyss. Fick för mig att det var ett Linköping nummer och svarade men kom försent på att 019 nog är till super-gnäll-bältet Örebro. Och javisst, där var man fast med någon Sifo undersökning och snäll som jag är så gick jag med på att svara "på frågorna som bara skulle ta 5 min" - vilket de naturligtvis inte gjorde.

Frågan är dock vad de fick ut av mina svar;
"Hur mycket var er exakta elkostnad förra året?"
eehhh
"Hur många procent av er inkomst gick till mat förra året?"
eeehhh
"Vad är den månatliga avgiften för lägenheten ni bor i?"
eeeehhhh 2000?

Inte nog med att frågorna var totalt oväsentliga alternativt missanpassade för just mig, den torra människan som intervjuade mig försökte att fylla i svaren åt mig hela tiden. Typ "men du har nog inte varit hos tandläkaren va?" "Ja men är du inte med i facket så är nog inte Björn heller va?". Sen tyckte jag faktiskt också att det var lite obehagligt vilken koll de har på allt. De visste tex att jag 2007 inte var sambo med Björn men att jag blev det i februari 2008. Snacka om Storebror ser dig känslan.

Men nu har jag bidragit till något ialfl. Typ rubriker i tidningen där det står "Tjej i 27års åldern hade inte kontroll över något alls".

Inga kommentarer: