torsdag 8 januari 2009

Lite sugen på flytt

Jag och Björn har börjat kolla på andra lägenheter. Det finns väl lite olika anledningar till det men de främsta är;
- vi vill ha balkong
- vi vill bo lite större
- och vi (eller kanske mest jag) har svårt att se varför vi skall betala runt 12 varje månad för 48m när vi kan betala typ 10 för en 3a med balkong i tex Hammarbyhöjden som ligger ca 3 extra hållplatser bort med tuben?

Jag tycker om Hornstull och närheten till vattnet jättemycket, men det finns ju andra ställen där man kan få vatten och grönområden med. Jag har inget behov av att bo supernära stan heller egentligen. Vi har tittat lite på områden som Årsta, Hammarbyhöjden, Aspudden, Liljeholmen och Midsommarkransen - med andra ord enbart söder om stan. Jag litar blint på Björn i det här läget eftersom han känner till de flesta områdena och vilka som är bra och inte. Vill ju inte hamna i Rågsved liksom..

Först kanske vi dock skall kolla om vi kan bli av med vår lägenhet utan att gå back allt för mycket. Men allt sånt där med lån och räntor överlåter jag till Björn.. Jag är bara med och betalar. Eller knappt det, men ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

låter logiskt. söder om söder är faktiskt fantastiskt fint! vilket lyxliv du annars lever, betalar inget OCH får maten lagad och lägenheten städad... du skulle bara veta hur svårt vi killar har det.

Jullan sa...

Tsss.. jag går ju omkring och är snygg och trevlig? Det tar faktiskt också rätt mycket energi. ;)