torsdag 8 januari 2009

K-A-O-S

Ja gårdagens försäljning blev ju då totalt kaosartad. Tur för mig att jag inte satte upp skyltar nere i entrén som jag hade tänkt att göra först.

Vid 12.30 ringer det på dörren nere i entrén, trots att jag då sagt att det inte börjar förrän kl 13. Killen ber om att få komma upp och vänta för att det är så kallt ute. Jaha jag släpper in honom, och 10 andra personer som tydligen också tyckte det var kallt. Det kändes ju lite dumt att låta dem börja handla eftersom de som då snällt väntade till kl 13 inte skulle få samma chans så jag sa att jag satt upptagen med en intervju och att de minsann fick vänta. Vid tio i ett satt det väl typ 20 människor i vår lilla hall och jag kände bara att det här går inte längre. Släppte in dem i rummet med möblerna och kaos utbröt. En familj bestående av en kvinna och en man plus deras bebis gick bananas och roffade åt sig precis allt de såg. En annan kille gav mig 500:- redan i entrén och deklarerade klart och tydligt att köksbordet var HANS OCH INGEN ANNANS! Två andra började bråka om vem som egentligen la sin hand först på kontorsstolarna och ville att jag skulle avgöra vem som fick köpa - tack men nej tack sa jag och drog mig bort från dem. Tanten som inte fick stolarna tänkte dock inte gå därifrån tomhänt utan tog med sig två pärmar eftersom de var gratis. Och hon sa verkligen också innan hon gick; "Något skall man ju få för sin resa hit!", precis som jag var skyldig henne pengar eller tvingat hit henne under vapenhot.

Inom loppet av 20 min var i princip allt sålt. Och jag var helt slut..

Inga kommentarer: