torsdag 15 januari 2009

Död åt Telia

Jag vet inte ens vart jag skall börja, jag blir bara så himla trött på allt. Jag vill inte vara ansvarig för den här flytten längre, jag vill bara återgå till 4-års stadiet och oroa mig för saker som att inte hinna till toaletten i tid. Just nu är jag glad om jag ens hinner gå på toan. Antingen detta eller få jobb på Samhall eller något annat mindre krävande och ansvarsfullt.

Here it goes;
I mitten av november började jag maila Telia via deras egna formulär och ställde lite frågor angående vår flytt. Vi hade då ej ett klart datum för när vi skulle flytta så det var mest vanliga frågor såsom hur många nummer vi egentligen har, hur lång tid det tar att flytta, kan man behålla samma nummer osv. Deras system fungerar så att meddelandet man skriver till dem sparas på en egen hemsida och sedan kan man fortsätta på samma tråd ifall man har fler frågor. Frågorna besvaras av någon ifrån kundtjänst och alla kan på så sätt se vad man har frågat om tidigare.
Den 15e december anmäler jag sedan att vi nu har klart vilket datum vi skall flytta. Jag bifogar alla nummer, namn på kontaktpersoner, namn på nya kontoret osv som de bett mig att göra. Jag får tillbaka ett svar samma dag där de upprepar allt jag skrivet och ber mig svara om allt ser rätt ut. Då står det även inklusive datum 23 januari som vi bett om att få flytta. Jag svarar att allt ser bra ut och ber dem höra av sig när det närmar sig.

I slutet på förra veckan mailar jag och frågar varför ingen har hört av sig och passar även på att säga att vi vill byta dag till den 26 januari. Inget svar. I tisdags ringer jag till dem och uppger det numret som mitt ärende har. NÄ då har de ju aldrig hört talas om detta nummer och det finns ingen anmälan om att vi vill flytta. Dessutom ringer det upp en tekniker till mig och säger att det tar 10 arbetsdagar för dem att flytta telefonen. What the fuck? Jag lackar ur och säger att jag minsann har mailbevis på att de har skickat till mig och bekräftat men det är som att prata med en vägg. Det enda jag får höra från honom är att de skall försöka fixa det till 27-29e. Under tiden kan de koppla vidare samtal till ett mobilnummer.. Det blir ju mitt mobilnummer men vad händer om någon behöver jobba sent? Skall jag lämna kvar min mobil då eller? Och vad händer om någon behöver ringa ut? Skall jag stå för den kostnaden från min mobil då? Icke. Jag mailade hela mailkonversationen jag haft med alla dessa personer i kundtjänst till honom och frågade varför ingen av dem skrivit något om att man måste ringa och fixa det här? Inget svar på det heller.

Idag har jag inte hunnit att ringa till dem men imorgon kommer jag fullständigt lacka ur på dem ifall de inte löser det här. Jag orkar inte ha diskussionen med alla på jobbet om varför det är sent eftersom alla ändå bara kommer att tro att jag har glömt bort att anmäla flytten. Jag har faktiskt gjort allt jag kunnat...

Åh... Samhall...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stoooora företag suger!!!
Var jobbar du?

Jullan sa...

Ja man blir ju så fantastiskt trött på dem.. Jag jobbar på en webbyrå som heter Fi, vi är inte mer än 18 personer just nu men det är tydligen alldeles för mycket att hantera för "små" bolag som Telia och Bredbandsbolaget..