måndag 22 december 2008

Tidigt julfirande

Ja i helgen dök då min lilla familj upp till storstaden för att fira en lite för tidig jul. Mycket trevligt och många fina klappar, men roligast av allt är ju ändå att träffa Noel.

Dock började helgen med julfirande på jobbet. Vi käkade lite och hade lite Secret Santa utdelning av julklappar. Jag hade ringt in en tomte från Taxi Stockholm som skulle komma och dela ut våra julklappar, och jag hade särskilt poängterat att han behövde kunna tala och läsa på engelska. Ja det skulle ju inte vara några problem. Dock stämde det inte på någon punkt alls eftersom tomten knappt kunde svenska. När hans mobil började ringa mitt i med värsta Allah-musiken utan att han märkte något så gick det ju bara att skratta. Tanken med julklapparna var att vi skulle köpa för ca 100:- till den man blivit lottad åt, och att det verkligen skulle spegla den personen. Någon känner nog inte mig så väl då jag fick en engelsk bok om ekonomi... eh? Men den är säkert också bra. Efter det var det lite party men vid 10 tiden drog jag och Björn hem då det knappt var några kvar från Fi - däremot en massa andra folk som jag aldrig har sett. Är det fortfarande så att man kraschar ett party även om man inte är bjuden eller?

I lördags mötte vi upp family Nero och åkte bland annat till Kista Galleria en snabbis för att kolla lite. Efter det var jag och Björn på promenad med Saga till Östermalmshallen för att köpa världens kanske dyraste salmbärssylt, men skall det vara saffranspannkaka så ska det! Julmat och julklappsutdelning skedde hemma hos mig och Björn, och minsan om inte tomten dök upp också i form av Björns jobbarkompis Thomas. Mycket trevligt och uppskattat. När tomten sa att Björn minsann måste ha varit väldigt snäll i år så fyllde Noel snabbt i "Jag har faktiskt också varit jättesnäll!" eftersom han uppenbarligen tyckte att Björn fick lite väl många julklappar. Jag, Björn och tomten hamnade senare på kvällen på Kvarnen. Lite märkligt ställe men väldigt trevligt.

Igår gjorde vi absolut inte ett skit. Rätt skönt det med.

Inga kommentarer: