måndag 3 november 2008

The system administrator

Jag visste att jag borde ha stängt av datorn vid 16.55 idag. Tyvärr gjorde jag inte det och fick istället jobba över 1½ timma, och med otroligt intressanta uppgifter dessutom. Det verkar som att ingen på mitt jobb "kan" eller "har tid"med att fixa vissa saker och då blir det ju naturligtvis min uppgift. Vår system administratör i NY behövde ha igång alla våra datorer som inte används för att fixa till dem och uppdatera dem. För att kunna göra detta måste alla kopplas in och vara på. Det i sig hade väl inte varit några problem men tyvärr var ju alla datorer tvugna att vara i samma rum. Detta blev lite problematiskt eftersom det inte fanns tillräckligt med uttag för alla datorer. Och efter det gick det bara åt...ja helvete. Hälften av datorerna vägrade starta, hälften fick inte någon kontakt med skärmen, och resten hittade jag inte rätt inloggningsnamn på.

Varför gör de inte bara sakerna själva istället? Så istället för att sluta klockan 17 så kom jag hem vid strax innan 19 - dödshungrig. Nu sitter jag hemma och funderar på ifall jag skall åka och träna, eller om jag skall gå ut och gå en sväng. Eller om jag bara skall stanna hemma.

Inga kommentarer: