tisdag 18 november 2008

Johan Glans

Ja igår var vi och tittade på Johan Glans. Det höll dock på att ta en ände med förskräckelse i början eftersom när jag skulle hämta ut biljetterna på ett ATG ombud så var de redan uthämtade. Väldigt konstigt eftersom jag var den enda som hade koden till dem. Fick därefter sitta i telefonkö till Ticnet i ca 35 min innan den förmodligen enda anställda hos dem svarade och sa att de på Rival redan plockat ut biljetterna. Jaha - tack för informationen.

Johan Glans var i alla fall väldigt bra. Tyvärr satt vi lite långt bak så det var svårt att se hans minspel och det är ju faktiskt något av det roligaste. Det skulle vara ett skånetema på showen men det var egentligen bara lite i början. Sen pratade han på om lite allt möjligt, mestadels om saker från uppväxten. En del saker var väldigt pricksäkra, som det här med vilken ångest man fick när man var liten och någon bjöd på glass; och så var det med Romrussin smak!!!?? Just den där känslan av att man MÅSTE äta glassen fast det smakar skit. Eller när han pratade om att vara skolpolis vid övergångsställena. Detta använde vi oss av på Ljungarumsskolan och så fick man stå i sin orangea cape och hålla ut armarna när någon gick förbi. Johan Glans fick dock enligt egen utsago stå vid ett rödljus och fyllde därför inte någon större funktion. Jag skrattade gott åt detta men Björn kände inte igen sig alls, förmodligen mest eftersom de inte har några övergångsställen i Atlingbo. ;)

En mycket trevlig kväll i alla fall och om det inte vore för min huvudvärk och att vi satt lite långt bak så hade det fått en stark 10 av 10.

Inga kommentarer: