måndag 6 oktober 2008

Och så kom besöket...

...som jag vetat skulle komma förr eller senare - TV pejlaren.
Jag har sagt till Björn flera gånger att om det dyker upp någon sådan så kommer jag inte kunna stå och ljuga, det kommer bara inte att gå. Mycket riktigt.

Det ringer på dörren och jag har naturligtvis TV:n på på högsta volym. Utanför står det en man i 40 års åldern och frågar om jag är J. Nero eller B. Runfeldt. Efter en kort betänketid så uppgav jag mitt riktiga namn men la försäkerhetsskull till att jag minsann inte stod på kontraktet på lägenheten och att jag precis flyttat in, samt att jag inte visste ifall Björn redan har betalat. Det klargjorde dock gubben att han inte gjorde eftersom han också stod på listan över de smitande samhällsparasiterna. Så nu blir det till att betala typ 500:- i månaden eller vad det nu kostar. Allt för att kunna avnjuta program som UR, Finska nyheterna samt Janne Josefsson. Woho.

Inga kommentarer: