måndag 8 september 2008

På tal om träning

Det går lite upp och ner för mig måste jag erkänna. Jag brukar börja veckan stenhårt för att sedan slappna av mer och mer. Till slut orkar jag knappt ens tänka tanken på att klä på mig för att gå och handla mat. Sen på söndagen får jag total ångest och tränar lite, tränar lite mer på måndagen, lite mindre på tisdagen - and here we go again.

Jag har ingen som helst självdisciplin. Jag myglar mig igenom de flesta passen och gör tex alla armhävningar på knä när jag egentligen mycket väl kan göra dem på riktigt. Jag tar inte ut alla rörelser till max eftersom jag tycker det ser så töntigt ut. Jag orkar inte vara kvar och stretcha vilket gör att jag istället får ont i kroppen dagen efter och unnar mig därför att vara hemma. Jag tycker att jag kan äta hur mycket choklad som helst när jag väl varit och tränat. And so it continues...

Hur gör man för att få upp motivationen? Kanske om jag inte kom i mina jeans längre. Det hade varit jobbigt. Eller om jag blev bjuden på en riktigt flådig fest med galaklänning. Då hade jag nog kämpat på lite mer.

Någon som vill bjuda mig på fest?

Inga kommentarer: