fredag 26 september 2008

Jag vill också se kul ut

Jag vill också ha en rolig och påhittig klädstil. Jag vill vara en sån där som folk vänder sig om och frågar vart jag köpt kläderna, eller som alltid kommer i något fräscht och fint. Framför allt skulle jag vilja vara helt på det klara med vilken stil jag vill ha. Inget av ovanstående påståenden passar dock in på mig.

Jag har ingen favoritfärg.
Jag tycker det är jättesnyggt att klä sig i kostym,
men å andra sidan tycker jag det är precis lika snyggt att köra någon lager-på-lager-Indiska grej.
Jag älskar högklackat men går samtidigt helst i gympadojjor.
Jag har en garderob som består av grejer jag inte vill ha på mig.
Jag har aldrig några gå ut kläder när jag skall gå ut eller några jobbkläder när jag skall jobba. Däremot har jag hur mycket halvdassiga kläder som helst som passar alldeles utmärkt att renovera i.

Så, hur förebygger man något sånt här?
Jo man går och köper:



En rätt meningslös beige skjortklänning



Två ännu mer meningslösa långa t-shirtar i grått och blått. Jag tycker egentligen inte ens om blått för övrigt.



Men det här var väl ändå lite kul? En scarf/halsduk/grej runt halsen i käck kulör. Eller?

I övrigt såg jag också ett par jättefina stövlar, typ bikerstövlar men eftersom jag lider av diagnosen biggus-fotus så såg de inte så snygga ut på mig. Någon dag när jag blir riktigt riktigt rik så skall jag anställa typ Elin Kling eller någon som kan få gå och handla åt mig hela tiden. Det vore rätt gott.

Inga kommentarer: