onsdag 27 augusti 2008

..the fight continues..

Igår när jag kom hem så förväntade jag mig en inslagen dörr eller en sönderbränd lägenhet med hälsning från grannarna ovanför.

För er som inte hänger med så har vi, jag och Björn, skapat en hatklubb emot dem och deras hälgående. Detta avspeglade sig i att vi lämnade en lapp åt dem där vi bad dem gå lite försiktigare. Man vet ju själv vad man hade sagt ifall en granne skjutit en sån lapp under dörren..

I alla fall så hade de tagit in lappen men inte lämnat något till oss. Däremot hade de nog inte fattat innebörden av lappen eftersom de i vanlig ordning körde någon form av 100m lopp fram och tillbaka hela kvällen. Vid ca 22 tiden har jag precis duschat och står i vår hall. Jag hör att det kommer någon ifrån trappan med bestämda steg och hinner tänka att "shit nu dyker grannen upp, och jag som är ensam hemma". Killen som kommer ner ringer dock inte på vår dörr utan på grannens. Grannen öppnar inte, killen går ner till våra brevlådor och kommer sedan upp igen.

Jag skrev ju bara "hälsningar från grannarna under" på den här lappen vilket nu verkar drabba grannen jämte. HAHA!

Frågan är vad jag skall skriva på nästa lapp, vem skall få skulden då?

Inga kommentarer: